Vraag 19 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:54 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Reinier Maasman
|
Datum:
Zaterdag
24
mei
2025,
19:22 uur
*1: De restgroep van Ser juist weergegeven. En als een leerling een juiste sructuurformule van Ser heeft getekend? Dan is ook de restgroep goed getekend. Goed voor een punt of niet? |
||
Door: Koen Tijssen
|
Datum:
Zaterdag
24
mei
2025,
22:40 uur
Lijkt me niet. De opdracht is om de ontbrekende restgroep op de juiste plaats te tekenen, dus niet om maar het hele aminozuur te tekenen. |
||
Door: Bibian Broersma
|
Datum:
Zondag
25
mei
2025,
10:57 uur
Een correct getekende H-brug tussen de linker OH-groep en de NH-groep lijkt mij ook correct. |
||
Door: Robben
|
Datum:
Zondag
25
mei
2025,
15:49 uur
@Bibian: mee eens. Die C=O-optie wordt ook expliciet genoemd in de opmerkingen in het correctievoorschrift. De andere optie die je noemt lijkt mij net zo correct als de versie die bij de opmerkingen is getekend. |
||
Door: Annemarie Sluis
|
Datum:
Maandag
26
mei
2025,
22:39 uur
Een leerling heeft Ser helemaal getekend i.p.v alleen de restgroep en heeft vervolgens een goede waterstofbrug getekend tussen NH-groep van Ser en =O van BHET. Ik denk dan score bol 1: 0, bol 2: 1 Eens?
|
||
Door: Beens
|
Datum:
Dinsdag
27
mei
2025,
17:43 uur
@Annemarie, ik ben het helemaal met je eens. Bol 1 niet bol 2 wel |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Dinsdag
27
mei
2025,
20:11 uur
AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH.
Ben ik zo'n eind met nakijken en heb ik iedere CH2 waarbij de bindingen vanaf SER en O (van OH) die niet enkel aan de C binden afgekeurd (zoals het hoort volgens de syllabus!!!!), vallen mij nu pas de rest van dat getekende BHET op....tsja, als het er zo staat, vind ik niet dat ik het hier af moet keuren. Ik word hier toch moe van. |
||
Door: Gertien Smits
|
Datum:
Donderdag
29
mei
2025,
10:55 uur
@Wouter Dank u. Voer voor de discussie ;-) |
||
Door: Melanie Lips
|
Datum:
Zaterdag
31
mei
2025,
15:04 uur
Opmerking 2 van het correctievoorschrift: ' waterstofbrug met de O-atomen in de estergroep van bhet goedrekenen' Naar mijn weten mag alleen de dubbelgebonden O waterstofbruggen vormen en niet de O uit de estergroep tussen de C atomen... Wat is hier jullie mening? |
||
Door: Gertien Smits
|
Datum:
Maandag
2
juni
2025,
12:26 uur
een -O- tussen twee koolstofatomen in heeft ook twee vrije elektronenparen, en is flink negatief, kan prima als waterstofbrug acceptor functioneren. Dus helemaal goed, wat mij betreft. |