Vraag 31 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:57 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Koen Tijssen
|
Datum:
Zaterdag
24
mei
2025,
21:19 uur
Wat te doen bij een extra H aan de C in de zuurgroep, die dan dus een covalentie van 5 krijgt? De bolletjes volgend zou het 0 punten zijn. De leerling weet denk ik wel wat azijnzuur is, alleen maakt een fout met het uittekenen. |
||
Door: Krist
|
Datum:
Zondag
25
mei
2025,
07:31 uur
(Bewerkt op: 25-05-2025 07:32)
Heb ik ook meerdere keren. Ik heb hier nu dus geen punten voor kunnen toekennen volgens het bolletjesmodel, maar voelt onterecht. Eén foutje telt zo dubbel. Kan ik hier algemene regel 2.5 toepassen? |
||
Door: Suzan Kasper
|
Datum:
Zondag
25
mei
2025,
10:56 uur
@koen ik heb dan het eerste bolletje wel gegeven want er staan een carbonzuur groep alleen met tekenen van de rest van de structuur heeft een leerling te veel Htjes toegevoegd |
||
Door: Ingo van 't Oor
|
Datum:
Zondag
25
mei
2025,
17:46 uur
Syllabus pagina 34 (o.a.) definieert de carbonzuur helaas echt inclusief dat koolstofatoom, dus een extra H daaraan maakt dat het geen carbonzuurgroep meer is. Ik ben bang dat die extra H dus inderdaad 2 punten kost... |
||
Door: Crielaard
|
Datum:
Zondag
25
mei
2025,
19:38 uur
De leerling tekent toch ook die groep, inclusief die C? Ik geef bol 1 wel. ( Tekent bv niet C-O-O-H ).
|
||
Door: Annemarie Sluis
|
Datum:
Dinsdag
27
mei
2025,
16:47 uur
Ook bij enkele van mijn leerlingen 1 H teveel aan de zuurgroep. Ik vind het ook 1 punt waard, omdat de algemene regel is dat 1 fout niet dubbel afgestraft kan worden. Als er op een andere plek een H teveel of te weinig zou staan, zou het ook maar 1 punt kosten. |
||
Door: Krijgsman
|
Datum:
Dinsdag
27
mei
2025,
20:05 uur
Draai het eens om: een leerling vergeet een O in de zuurgroep te tekenen, dan is het én geen zuurgroep meer én voldoet niet aan de formule CH3COOH. Mee eens, redelijke zware nromering, maar tegelijk geen moeilijke vraag (ondanks dat het vrijdgamiddag rond 1600 is als ze dit maken als laatste examen ;-) ) Dus toch 0pt, ben ik bang |