Vraag 33 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:57 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Beens
|
Datum:
Woensdag
28
mei
2025,
22:14 uur
(Bewerkt op: 28-05-2025 22:14)
Begrijp ik het goed dat als een leerling de 2 zwavelatomen niet met elkaar verbonden heeft dit zowel het 2 als het 3e bolletje kost? |
||
Door: Patrick van Kempen
|
Datum:
Donderdag
29
mei
2025,
10:27 uur
(Bewerkt op: 29-05-2025 10:44)
@Beens: nee CH2-S-S-CH2 valt onder tweede bolletje; 3e bolletje zijn de twee CH groepen links en rechts van de peptide binding en de twee ~ links en rechts |
||
Door: Henny Thoolen
|
Datum:
Donderdag
5
juni
2025,
16:48 uur
Wij worstelen met de vraag of bolletje 3 nu onafhankelijk te beoordelen is, of dat deze samenhangt met bolletje 1 en/ of 2. Kortom, heb je bolletje 1 en/ of 2 niet goed, dan kun je bolletje 3 niet behalen. Of is bolletje 3 onafhankelijk? Dus wanneer een leerling geen peptide heeft getekend en correct heeft afgebroken (geen bolletje 1) en niet de zwavel atomen heeft verbonden (geen bolletje 2) maar toch een correcte structuurformule heeft getekend met de bekende ~ tekens links en rechts, kan deze dan wel bolletje 3 behalen? |
||
Door: Mijke Burger
|
Datum:
Donderdag
5
juni
2025,
23:05 uur
Ik merk dat ik bolletje 3 toch steeds vager begin te vinden, wat bedoelen ze precies met: begin en einde juist weergegeven bijvoorbeeld met ~ - Is het plaatsen van de ~ voldoende, of moeten deze wel kloppend zijn qua covalentie? bijv: ~ H-N ...... mag dat? - Mag het uiteinde ook worden weergegeven met H-NH .........C-OH (maw een kloppend molecuul, maar geen ~ of [ ]). Is dat dan ook de reden dat de indien 2 punten waard is?
|