Antwoord: |
||
|---|---|---|
|
Door: Wouter Vernhout
|
Datum:
Vrijdag
15
mei
2026,
13:04 uur
Dit is een klassieker toch? Geen uitleg = geen punten. Dat is wrang, maar wel de realiteit van wat je ze als het goed is 6 jaar geleerd hebt. |
||
|
Door: Bart Grendelman
|
Datum:
Vrijdag
15
mei
2026,
17:43 uur
Ja, die kan ik volgen, maar dit is ook het punt waarop leerlingen in de knel kwamen qua tijd met een examen dat echt te lang was. Maar goed, er zit weinig anders op. |
||
|
Door: Peters
|
Datum:
Maandag
18
mei
2026,
14:37 uur
(Bewerkt op: 19-05-2026 17:05)
(reactie aangepast) Leerlingen die expliciet noemen dat de tumor vlak onder het huidoppervlak moet liggen (voorwaarde) omdat het anders andere weefsels aantast (uitleg) geven m.i. blijk van inzicht in het lage doordringende vermogen van de elektronenbundel én benoemen de bedoelde ligging (die niet eens als zodanig is bevraagd). beide bolletjes dus.
|
||
|
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Dinsdag
19
mei
2026,
16:08 uur
Ik heb hier erg veel moeite met het c.v. De vraag gaat niet expliciet over de ligging van de tumor, maar over een voorwaarde waar de tumor aan moet voldoen. Volgens mij zijn de volgende voorbeelden toch echt niet helemaal fout bij deze vraagstelling: * De tumor moet dicht onder de huid liggen en niet te dik zijn, anders komt de straling maar tot de helft van de tumor Et cetera. Jullie zijn zelf vast nog veel meer - en betere - voorbeelden tegengekomen. Waarom zou bij deze vraagstelling er per se iets over doordringend vermogen en ligging gezegd moeten worden? |
||
|
Door: Hutjens
|
Datum:
Dinsdag
19
mei
2026,
16:30 uur
Eens @Jacco |
||
|
Door: Peters
|
Datum:
Dinsdag
19
mei
2026,
17:17 uur
Ook eens. Omdat er word gevraagd: "Leg uit aan welke voorwaarde..." Zou dan onder regel 3.3 één bolletje voor een correcte voorwaarde en één bolletje voor de bijbehorende correcte uitleg gelden? |
||
|
Door: Hooijer
|
Datum:
Donderdag
21
mei
2026,
19:14 uur
Nog iets anders: als een leerling zegt dat de tumor aan de oppervlakte moet liggen omdat er anders tussenliggend weefsel beschadigd wordt, kun je dat ook lezen als het inzicht dat door de korte dracht van de elektronen er meer van deze schade is dan bij het gebruik van fotonen. Bol 1 gaat over inzicht en niet over expliciet noemen. Zou dit een punt waard zijjn?
|
||