Vraag 25 |
||
|---|---|---|
|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Woensdag
15
april
2026,
10:40 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
||
Antwoord: |
||
|---|---|---|
|
Door: Harry Schreurs
|
Datum:
Donderdag
14
mei
2026,
12:26 uur
(Bewerkt op: 14-05-2026 12:52)
Ik mis in het correctievoorschrift dat er twee punten zijn waar de intensiteit weer 38% is en dat de curve daar zal samenvallen met de driehoek. Over de vorm en hoogte van de curve kun je speculeren, maar dit punt in de curve lijkt me wel relevant. |
||
|
Door: Bart Grendelman
|
Datum:
Donderdag
14
mei
2026,
20:52 uur
Ik zie leerlingen in het onderste deel van de figuur tekenen in plaats van bovenin. Ik heb het idee dat dat te maken heeft met de term 'gestippelde kader'. Er is maar één stippellijn en die staat in het onderste figuur als vorm van de originele bundel. Het bedoelde kader is een streepjeslijn. Lijkt onbenullig, maar hier toch leerlingen die dan de fout in gaan. Zeker aan het eind van zo'n lang examen. |
||
|
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Donderdag
14
mei
2026,
21:06 uur
Daarom de opmerking in het verslag: De juiste vorm in de onderste figuur getekend: niet aanrekenen (wel lastig nakijken). |
||
|
Door: Pieter Lukey
|
Datum:
Donderdag
14
mei
2026,
21:41 uur
Een getekende vorm die alleen in het midden goed getekend is, levert een punt op. Een getekende vorm die alleen bij de randen goed getekend is levert geen punt op. Dit lijkt niet rechtvaardig. Zou het CV beide niet gelijk moeten beoordelen? Wellicht reden voor een aanvulling. |
||
|
Door: Boer
|
Datum:
Vrijdag
15
mei
2026,
12:43 uur
Net zoiets als Pieter Lukey. Een leerling heeft de vorm hetzelfde (lijkt redelijk op kegelvorm) als het juiste antwoord, alleen niet het midden hoger, maar gelijk aan het midden van de kegel. Is dit bol 3 waard? |
||
|
Door: Boer
|
Datum:
Vrijdag
15
mei
2026,
12:43 uur
Net zoiets als Pieter Lukey. Een leerling heeft de vorm hetzelfde (lijkt redelijk op kegelvorm) als het juiste antwoord, alleen niet het midden hoger, maar gelijk aan het midden van de kegel. Is dit bol 3 waard? |
||
|
Door: Pier Siersma
|
Datum:
Zondag
17
mei
2026,
11:38 uur
(Bewerkt op: 17-05-2026 11:42)
@pieter, |
||
|
Door: Pier Siersma
|
Datum:
Zondag
17
mei
2026,
11:53 uur
Het voorbeeld antwoord is wat summier voor het eerste bolletje. Leerling antwoord "in fhet midden is de intensiteit hoger en dus de energie van de fotonen groter" |
||
|
Door: Mark Havermans
|
Datum:
Zondag
17
mei
2026,
17:05 uur
Ja, 1e bol. Zie landelijk verslag. |
||
|
Door: Hans Kramer
|
Datum:
Zondag
17
mei
2026,
20:13 uur
(Bewerkt op: 17-05-2026 20:15)
@Harry Schreurs: Ik interpreteer "rond het midden" als tot waar I=38%. Daar moet de getekende lijn dus de driehoek snijden willen het tweede en derde bolletje beide gegeven kunnen worden. |
||