Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Groeneweg
|
Datum:
Zondag
27
mei
2018,
18:17 uur
Als ik in de les reacties geef en leerlingen vraag uit te leggen of het een redoxreactie is, heb ik ze geleerd te zoeken naar een deeltje dat van lading verandert. Dan is er zeker nog een, maar bij één verandering weet je dat het redox is. Gezien het correctievoorschrift denk ik dat ik mijn lessen moet aanpassen . . . . |
||
Door: Steinvoort
|
Datum:
Maandag
28
mei
2018,
10:06 uur
Zo leer ik mijn leerlingen dat ook.. |
||
Door: Rijneveld
|
Datum:
Maandag
28
mei
2018,
12:40 uur
Volgens mij blijkt uit de opmerking in het CV dat als een leerling ook aangeeft HOE één van deze deeltjes van lading verandert, dat dan wel beide punten toegekend mogen worden. |
||
Door: Ton van Berkel
|
Datum:
Woensdag
30
mei
2018,
11:58 uur
Boven vraag 9: “… zoutzuur (stof 2)” Had bijvoorbeeld zo gekund: .. kunststof zakje 1 met zinkpoeder en kunststof zakje 2 met zoutzuur. Consequent zou de tekst bij het derde plaatje van de bijsluiter dan kunnen zijn: Voeg toe: de inhoud van zakje 1 en de inhoud van zakje 2. Ton van Berkel |
||
Door: Carin Werner - Ygosse
|
Datum:
Donderdag
31
mei
2018,
12:35 uur
(Bewerkt op: 31-05-2018 12:38)
Ik heb moeite met met Indien 2: Het is een redoxreactie want er worden elektronen overgedragen > 0 punten? Dit is toch de definitie van een redoxreactie?? ik zou hier graag 1 punt geven. Want was is dan het verschil met bolletje 1, als Zn elektronen afstaat/ H+ ze opneemt, dat is toch overdragen van elektronen? (volgens mij ontbreekt dan alleen het speciek benoemen van de ionen/atomen?) Voor de goede orde, als er staat ladingen overgedragen geef ik inderdaad 0 punten. |
||
Door: Erwin van Ballegoij
|
Datum:
Zondag
3
juni
2018,
21:07 uur
Graag advies wat ik hier mee aan moet. Mijn eerste corrector telt antwoorden als "het element zink verdwijnt en/of het element waterstof ontstaat, dus het is een redoxreactie" goed (met als opmerking dat de leerling zo impliciet aangeeft dat er elektronenoverdracht plaatsvindt). Het antwoordmodel noemt deze mogelijkheid niet, hoewel verschillende methoden wel aangeven dat als bij een reactie elementen verdwijnen of ontstaan, er dan sprake is van een redoxreactie. Bij mijn kringbespreking hebben we het hier ook over gehad, en toen was de consensus dat we dit soort antwoorden niet goed mochten tellen. |
||
Door: Groeneweg
|
Datum:
Dinsdag
5
juni
2018,
12:02 uur
Bij ons in de kring hebben we het er ook over gehad. Het blijkt dat de methode chemie overal of nova de volgende definitie hanteert: Een reactie waarbij elementen ontstaan/verdwijnen is een redoxreactie. Als een leerling bovenstaand antwoord geeft : 1 pnt. Geeft de leerling dan ook nog aan welke elementen het betreft, 2 pnt |