Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Nelk
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
15:34 uur
Ik heb het gisteravond zelf gemaakt, maar het leek af en toe meer op tekstverklaren dan een examen natuurkunde. Sommige vragen moest ik drie keer lezen voordat ik begreep wat er nu eigenlijk gevraagd werd (vooruit, het was wel 22:00 uur). Contexten waren goed gevonden, al had het van mij wat minder biologisch allemaal gemogen. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
15:41 uur
Volgende keer iets met zonnecellen in plaats van zonnebrandcrème? Kun je bijna dezelfde vragen over stellen, in een technische context. |
||
Door: Paul Stoop
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
16:03 uur
Meer tekstverklaren en minder rekenen maakt mij ook niet blij maar dat is meer een opmerking over de invulling van het vak (de eisen) dan over het examen. De eerste vraag over deze twee Nederlandse vrouwlijke topsporters vond ik een geweldige binnenkomer. Ik ga deze zeker nog inzetten in klas 3 om meer meiden in de betaprofielen te krijgen! Als geheel een mooi examen. Lof & hulde voor de kraakheldere teksten en vragen! |
||
Door: Ade Hoekstra
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
18:23 uur
Ik vind het een mooi examen hoor, tenminste als het gaat om de contexten, niet om de eenvormige vraagstelling (leg uit en leg uit); maar wat is het lastig eenduidig na te kijken zeg..... |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
19:13 uur
We zijn eigenlijk best verwend met de contexten. De aardlekschakelaar, toch een standaard soort context tot een aantal jaar geleden, vond ik nu zelfs wat alledaags aandoen. Het ruiken en de zonnebrand vond ik erg geslaagde contexten. CLI ook, maar ik heb het gevoel dat daar meer mee had gekund. De wedstrijd Wüst-Schippers: heel mooi. Er zijn echter ook andere reacties :) |
||
Door: Hermans
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
15:04 uur
Op 28 vragen 20 keer leg uit of verklaar. Ik mis rekenwerk en vrees nu al de discussies met collega corrector. In vergelijking met vorige examens is dit veel meer een examen voor leerlingen die sterk zijn in lezen. De exacte leerling zal toch teleurgesteld zijn. |
||
Door: Hutjens
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
18:25 uur
Kan iemand mij vertellen wanneer er een verslag komt van de landelijke examenbespreking? Bedankt! |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
20:20 uur
Tellend in punten ipv vragen: Leg uit, geef de reden, geef een toelichting: 31 p Bepaal: 14 p Geef aan: 12 p Bereken: 8 p Geef: 3 p Leid af: 2 p Open vragen zonder examenwerkwoord: 2 p Teken: 1 p |
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Maandag
20
mei
2019,
11:48 uur
@ Hutjens De landelijke vergadering is vanmiddag, dus het verslag zal vanavond of morgen geplaatst worden., normaal gesproken vóór de kringbesprekingen. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2019,
09:49 uur
Hoe flauw doen jullie eigenlijk over typografie? De eenheid ms–2 is strikt genomen iets anders dan m s–2. In getypte tekst zou ik daar wel moeilijk over doen, in handgeschreven tekst niet. |