Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Maaike van Egmond
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
10:40 uur
Over die ondergrens van t = 0 s: het gaat om het inzicht. Wanneer een leerling zegt de oppervlakte onder de lijn tot 6,0 s, dan ziet de leerling inpliciet in dat de lijn begint op t = 0s. Dus ik geef het punt wel. |
||
Door: Bart van de Laar
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
12:13 uur
In de vraag staat 'geef aan op welk tijdstip...', dus een leerling zet op de uitwerkbijlage een pijl bij het snijpunt en stippelt een lijn naar de x-as die bij t = 6,0 s uitkomt. Ik ben geneigd dat goed te rekenen. Ben ik te soepel? |
||
Door: Frans Lapoutre
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
12:23 uur
De vraag is (gebruikmakend van figuur 3): Geef aan op welk tijdstip. Een leerling heeft op de bijlage van opgave 2 het punt aangegeven. Zoals de vraag ook suggereert, en wel bij 6,0 seconde. Hij vermeldt dit niet expliciet op het blad. Moet ik dan toch fout rekenen omdat het scoreformulier dit aangeeft. En wat te doen met leerlingen die het punt op figuur 3 hebben aangegeven? |
||
Door: Frans Lapoutre
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
12:26 uur
Hetzelfde geldt voor punt 3 in het scorevoorschrift: geef aan hoe..... Een leerling heeft dit gebied tussen de de lijnen gearceerd. Is dit dan ook fout? Omdat hij dit niet in woorden beschrijft. |
||
Door: Bart van de Laar
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
12:30 uur
@Frans: daar zit ik ook mee (zie mijn post tien minuten voor die van jou). Ik zie dat mensen fout rekenen als de eenheid bij de tijd wordt vergeten. Dat is een argument om ook het slechts aanwijzen van het punt op de uitwerkbijlage fout te rekenen. Moet je hier het vergeten van de eenheid fout rekenen? |
||
Door: Harten
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
12:54 uur
Ik denk ook dat het 3e scorepunt gegeven kan worden als een leerling niet met het snijpunt werkt maar wel het verschil in oppervlak tot een ander tijdstip beschrijft. Ik heb ok een leerling die t=6 in de figuur op de uitwerkbijlage aangeeft en die heb ik maar 1 aftrekpunt gegeven.
|
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
13:12 uur
Aangeven mag van mij prima in de figuur, ik zou daar gewoon een punt voor geven. In de figuur staat een schaalverdeling en eenheid bij de as, zodat door het markeren van een punt automatisch ook de eenheid gegeven is (zij het impliciet). Als je opschrijft "t=6", dan mis je de eenheid en mis je het 1e scorepunt. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
13:14 uur
@Harten: als je het cv volgt, kun je hier geen scorepunt voor geven. Een leerling die als tijdstip bijvoorbeeld t = 2,5 s aangeeft en daar consequent mee doorgaat, mist ook het 3e bolletje, doordat daarvoor in het cv het snijpunt genoemd wordt als eis. Ik vind dat te streng, maar daar heb je niets aan :) |
||
Door: Storchart
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
15:34 uur
(Bewerkt op: 18-05-2019 15:58)
Door veel leerlingen wordt 6 s geschreven ipv 6,0 s. Betekent dit een punt aftrek omdat het antwoord buiten de marges valt? Ik geef ze bol 1 wel. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
15:42 uur
t = 6 s reken ik gewoon goed. |