Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: van Garderen
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2019,
22:31 uur
@storchart hoezo valt dit antwoord buiten de marge?
|
||
Door: Hermine Dees-Ribbers
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
01:05 uur
Ik heb enkele leerlingen die zeggen dat de oppervlakten onder de grafiek moeten worden berekend BIJ t=6. Of OP het tijdstip dat de afstand maximaal is. wel of geen punten? |
||
Door: Bart van de Laar
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
08:45 uur
@Hermine: ik heb ook veel leerlingen die dat doen en die geef ik geen punt. Ze geven bijvoorbeeld als antwoord op het tweede streepje: op t = 6 s is de oppervlakte onder de grafiek het grootst, dus de afstand is het grootst. Meteen daarna zeggen ze: neem de oppervlakte onder de grafiek tot 6 s om de afstand uit te rekenen. Ik geef dan niet het punt voor het tweede bolletje, wel voor het derde. Misschien streng, maar ik vind dat ze netjes moeten redeneren. |
||
Door: Storchart
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
10:09 uur
@van Garderen |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
10:44 uur
@Storchart: nu bekijk je of het gewenste antwoord binnen de grenzen van het gegeven antwoord valt, in plaats van te bekijken of het gegeven antwoord binnen de grenzen van het gewenste antwoord valt. |
||
Door: Martijn Stobbelaar
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
14:31 uur
(Bewerkt op: 19-05-2019 14:37)
Als de leerlingen bij b1 en b2 duidelijk laten weten dat het om de tijd van 0 tot 6 s gaat, dan vind ik dat dit impliciet bij het oppervlak bepalen genoemd is. Gezien de opbouw van de vraag is het overbodig om dat dan nog een keer te noemen, er wordt niet gezegd dat je het snijpunt moet noemen. Het gaat om het inzicht. Dit is al getoond bij b1 en b2. (mits deze goed waren) |
||
Door: Bas de Gier
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
15:05 uur
Ik denk dat bol 3 nog wel kan worden gescoord wanneer een leerling een verkeerd tijdstip noemt bij bol 1. Valt mijns inziens onder algemene regel 2.5: "Een fout mag in de uitwerking van een vraag maar één keer worden aangerekend, tenzij anders vermeld of de vraag aanzienlijk wordt vereenvoudigd." Van beide lijkt me hier geen sprake. |
||
Door: Martijn Stobbelaar
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
15:13 uur
(Bewerkt op: 19-05-2019 15:14)
Sommige leerlingen gaan niet uit van het oppervlak tussen de grafieken, maar gaan van beide bewegingen een s-t-diagram maken (dit wel met het oppervlak). Hieruit is dan het grootste afstandsverchil te bepalen. Hoewel niet volgens antwoord model, nog practisch, is het natuurkundig wel goed. Voor b3 geef ik dan wel een punt. |
||
Door: Hermans
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
15:19 uur
Bij het eerste bolletje t = 6 (zonder eenheid) lijkt me ok aangezien het hier geen berekening betreft. Een eenheid is vereist bij het completeren van een berekening (punt 2 van vakspecifieke regels). |
||
Door: J van de Kuil
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
15:34 uur
@maaike, dat was exact mijn eigen antwoord op de vraag. fysisch correct dus kan je het goed rekenen |