Algemeen | 
					||
|---|---|---|
| 
							
																	Door: Ad  Mooldijk
																|
								Datum:
								Dinsdag
								23
								april
								2019,
								22:16 uur
							
																					 
 Hier kunt u uw opmerkingen over het examen in het algemeen kwijt  | 
					||
							Antwoord: | 
					||
|---|---|---|
| 
							
																	Door: Erwin van  Ballegoij
																								|
								Datum:
								Zaterdag
								11
								mei
								2019,
								10:42 uur
							
																					 
 Ligt het aan mij, of was het examen aan de moeilijke/lange kant? Normaal gesproken ben ik zelf in circa 90 à 100 minuten klaar met het netjes uitwerken van het examen, nu had ik 140 minuten nodig. Ik heb op het proces verbaal gezien dat alle leerlingen tot het eind gebleven zijn. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.  | 
					||
| 
							
																	Door:  de  Kruif
																								|
								Datum:
								Zaterdag
								11
								mei
								2019,
								13:10 uur
							
																					 
 Bij ons was er ook niemand voor tijd weg en ik had aan 90 minuten niet genoeg om het zelf te maken, wat me gewoonlijk altijd wel lukt, dus het was volgens mij ook echt langere dan anders (en het is altijd al wat aan de lange kant...)  | 
					||
| 
							
																	Door:   Hoogendam-van der Heijden
																								|
								Datum:
								Zaterdag
								11
								mei
								2019,
								15:03 uur
							
																					 
 Bij ons zat ook iedereen, dus ook de snelle leerlingen, tot het einde. En ik merkte tijdens het nakijken dat er richting het einde steeds meer antwoorden afgeraffeld werdn, waar de eerste 20 vragen goed en rustig beantwoord waren  | 
					||
| 
							
																	Door: Suzy  Maljaars
																								|
								Datum:
								Zaterdag
								11
								mei
								2019,
								15:35 uur
							
																					 
 Ook bij mij: iedereen bleef zitten tot het einde. Veel antwoorden aan het eind van het examen zijn afgeraffeld, handschriften werden slordiger. Er waren teveel lastige vragen waar even over nagedacht moest worden. Het was echt een te lang examen. Bij de allerlaatste vraag (28) was het heel makkelijk om de punten te scoren, maar niet iedereen kwam daar aan toe... 4 van mijn 24 leerlingen hebben een N bij vraag 28 (en dat is toch 17%).  | 
					||
| 
							
																	Door:   Boone
																								|
								Datum:
								Zaterdag
								11
								mei
								2019,
								16:17 uur
							
																					 
 Het is toch gewoon al jáááren zo dat wij in de evaluatie aangeven dat het te veel was. Nu was het nog erger, gezien het aantal leerlingen dat voortijdig inleverde. Bij mij was dat 1 leerling van de 73. Toch ongelooflijk hoe weinig er met onze opmerkingen wordt gedaan, jaar op jaar.......  | 
					||
| 
							
																	Door: Tobias  Schrama
																								|
								Datum:
								Zaterdag
								11
								mei
								2019,
								17:40 uur
							
															(Bewerkt op: 11-05-2019 18:05)
																					 
 Verlaagd indien het maximum met 1 of haalt het een punt af?  Ik ben bij vraag 6 een leerling die in structuurfomules heeft geantwoord maar ook één H2 mist. is dat *1 goed, *2 goed, *3 niet en indien maakt het 2; of maakt indien het dan 1 punt?  | 
					||
| 
							
																	Door:   Houtekamer
																								|
								Datum:
								Zaterdag
								11
								mei
								2019,
								19:17 uur
							
																					 
 Niemand op tijd klaar. Laatste vragen vaak niet beantwoord. Erg goede leerlingen scoren nu matig. CV erg duidelijk maar dit ten koste van de leerling.. 1 foutje in een RV (bv CH3 ipv CH4) kost alle punten! Lengte van examen én het soms erg strikte CV zorgen ervoor dat dit geen juiste 'meting' is wat leerlingen van scheikunde weten. Bijzonder frustrerend!  | 
					||
| 
							
																	Door: Manon van der  Waal
																								|
								Datum:
								Zondag
								12
								mei
								2019,
								09:11 uur
							
																					 
 Hier ook maar één leerling voortijdig (16 min. voor 't eind) klaar van de 32. Dit examen was langer dan vorig jaar en vorig jaar was deze ook al te lang! Leerlingen moeten 180 min. vol gas zonder ook maar tijd te hebben om terug te kijken op de vragen dit examen maken en dan ga je er vanuit dat ze een soort van gelijk weten wat ze moeten doen... Ik zie liever dat een examen 60 punten is dan dit, geef die kinderen ademruimte.  | 
					||
| 
							
																	Door:  de  Kruif
																								|
								Datum:
								Zondag
								12
								mei
								2019,
								13:20 uur
							
																					 
 In het kader van de lengte van dit examen; mijn lln scoren op de eerste vraag (opg 1 t/m 8) 68% van de pnt, de tweede 48% (maar die is ook vrij lastig), de derde 59%, maar dan de vierde vraag, die echt veel eenvoudiger is volgens mij, slechts 45%, dat wijt ik aan een veel te lang examen. Herkennen jullie dit?  | 
					||
| 
							
																	Door:   Wilke
																								|
								Datum:
								Zondag
								12
								mei
								2019,
								14:05 uur
							
																					 
 Bij mij ook alle leerlingen tot het eind bezig. Relatief eenvoudige opgave 28 is vaak niet gemaakt. Wat ik tot nu toe mis in de reacties is de eenzijdigheid: nauwelijks redox, zuurbase verwaarloosbaar, geen evenwicht. Bij vraag 16 en 20 wordt grotendeels dezelfde omrekening van N naar melamine gevraag. cv gaat daar bij vraag 20 (erg) soepel mee om. Daarnaast twee punten voor het aflezen van een grafiek. Is dit nieuw?  | 
					||