Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Sprokholt
|
Datum:
Zondag
12
mei
2019,
19:17 uur
(Bewerkt op: 12-05-2019 19:19)
Veel van mijn leerlingen berekenen eerst de reactiewarmte en rekenen hem daarna om naar 1 mol ammoniak door te delen door 4. Ik had het ook zo berekend. Laatste rekenstap is de rest van de berekening? Aan de andere kant kun je zeggen dat het een coefficient is. Ik vind dat het correctiemodel hierover duidelijkheid moet geven. |
||
Door: Tobias Schrama
|
Datum:
Maandag
13
mei
2019,
12:36 uur
Moeten echt de absolute waardes gegeven worden? ik heb leerlingen die hem verwerkt hebben (voor de pijl teken omdraaien). |
||
Door: Rembrandt de Witt
|
Datum:
Maandag
13
mei
2019,
13:32 uur
Ik interpreteer het dat de opgezochte waarden, ongeacht een + of - teken, juist zijn. |
||
Door: Nicole Hesselink
|
Datum:
Maandag
13
mei
2019,
14:01 uur
Dat mag, zie tweede opmerking. Daarin zijn de tekens ook direct verwerkt. |
||
Door: van Rijckevorsel-Krijnen
|
Datum:
Woensdag
15
mei
2019,
13:12 uur
(Bewerkt op: 15-05-2019 13:13)
Ik heb bij het CVTE om duidelijkheid gevraagd ten aanzien waar de factor 'delen door vier' aangerekend moet worden, het tweede of derde bolletje. Hieronder het antwoord. (tweede bolletje dus) _____________________________________________ Let op, want in de kringbespreking in Nijmegen wordt gezegd dat dit het 3de bolletje is! |