Genetica in beweging, hoofdstuk 9, genetica in contexten

24 januari • Mieke Kapteijn, Clasien Lever-de Vries, Marijke Domis • Marijke Domis

In onze leefwereld, in beroepen en in het onderzoek gaat het begrijpen van de genetica een steeds grotere rol spelen.

Vorige Volgende

Kennis van genetica speelt een rol in de gezondheidszorg en in medisch onderzoek, in forensisch onderzoek, in de plantenveredeling, de fokkerij en ook in de biotechnologie. In hoofdstuk 9 wordt een aantal leeractiviteiten beschreven die leerlingen laten oefenen met genetische concepten in verschillende contexten.

9.1.1.leerlinginstructie_jij-en-je-genen.pdf 9.1.2_erfelijke-ziekten-uit-de-lijst-van-het-Erfocentrum.pdf 9.1.3_voorbeeld-van-een-overzicht-van-een-ziekte.pdf 9.2-_bloemkleuren_leerlinginstructie.pdf 9.2_antwoordformulier-bloedgroepen.pdf 9.2_bloedgroepen_kaart1_A0.pdf 9.2_bloedgroepen_kaart2_B0.pdf 9.2_bloemkleuren_kaart3_rood-geel.pdf 9.2_bloedgroepen_kaart4_heterozygoten-AB0AB.pdf 9.2_bloedgroepen_leerlinginstructie.pdf 9.2_bloemkleuren_antwoordformulier.pdf 9.2_bloemkleuren_kaart1_rood-wit.pdf 9.2_bloemkleuren_kaart2_geel-wit.pdf 9.2_bloemkleuren_kaart3_rood-geel-0.pdf 9.2_bloemkleuren_kaart4_heterozygoten-rood-wit-en-geel.pdf 9.2_docententoelichting-op-set-lesmateriaal-Bloedgroepen.pdf 9.2_docententoelichting-op-set-lesmateriaal-Bloemkleuren.pdf 9.3_NVOX-artikel-Tastbare-Erfelijkheid.pdf 9.5.1_NVOX-artikel-Kaapse-viooltjes.pdf 9.5.2-_vragen-Kaapse-viooltjes.pdf 9.2_bloedgroepen_kaart3_A0AB.pdf
Leswerk