Koolstofkringlopen en Energiestromen

Mieke Kapteijn

Bij het schrijven aan ‘Ecologie, leren & onderwijzen’ kwamen we twee rijke bronnen van onderwijsmateriaal en onderzoek tegen waarin de koolstofkringloop en energiestromen centraal staan: ‘Thinking like a biologist, Using Diagnostic Questions to Help Students Reason with Biological Principles’ en ‘Carbon TIME, Transformations In Matter and Energy'. Twee activiteiten zijn bewerkt voor het boek en te vinden als opdracht: 5.3 ‘Dood Edelhert: tracking and tracing koolstof en energie’ en opdracht 7.2 ‘Energie, een heel lastig onderwerp’.  Ter inspiratie een bespreking in vogelvlucht over inhoud en achtergrond van de twee projecten uit de Verenigde Staten. De uitgangspunten en beschreven activiteiten werpen een  nieuw licht op het aanleren van denkwijzen over kringlopen en energiestromen. Het is de moeite waard zelf rond te neuzen op de websites en te kijken wat er nog meer van je gading is.

Vorige Volgende
NVOX

NVOX 2018 • nummer 10 • bladzijde 564-565-566

Artikel lezen?

Dit artikel is alleen toegankelijk voor leden van NVON. Wil je verder lezen?
Log dan eerst in

Nog geen lid? Meld u aan!