Met Algodoo leren onderzoeken en ontwerpen

Jos Smits

Het afgelopen schooljaar hebben zes studenten natuurkunde en techniek van Fontys lerarenopleiding Sittard een ict-project uitgevoerd om leerlingen op een andere manier bezig te laten zijn met natuurkunde. Ontwerpen en onderzoeken waren hierbij twee belangrijke sleutelwoorden. Dit project is uitgevoerd in samenwerking met twee scholen, het DaCapo College in Sittard (een grote VMBO-school) en Lyceum Schöndeln in Roermond (een technasium met havo en vwo afdelingen). Hierbij is gebleken dat Algodoo een uitdagende virtuele leeromgeving vormt voor leerlingen waarmee ze snel aan de slag kunnen. En dat op een manier die lijkt op die van ‘echte’ ontwerpers en onderzoekers: prototypes maken en testen.

NVOX

NVOX 2015 • nummer 2 • bladzijde 78-79

Artikel lezen?

Dit artikel is alleen toegankelijk voor leden van NVON. Wil je verder lezen?
Log dan eerst in

Nog geen lid? Meld u aan!