Naar meer onderzoekend leren in de bètalessen

Jannet Doppenberg, Martin Vos, Chantal Baselier, Roland Gijsbers, Simon de Groot, Jorne Vinck

Docenten van het Peellandcollege hebben drie schooljaren deelgenomen aan de professionele leergemeenschap (PLG) ‘Talentontwikkeling door onderzoekend leren’. Tijdens  schooloverstijgende bijeenkomsten met docenten van andere voscholen werden ideeën over onderzoekend leren en ervaringen met het ontwerpen en aanbieden van lessen ‘onderzoekend leren’ uitgewisseld. De docenten van het Peellandcollege hebben daarbij specifiek geprobeerd om met behulp van eenvoudige aanpassingen hun lessen meer ‘onderzoekend leren’ te maken. In dit artikel worden de opbrengsten van deelname aan deze PLG voor het Peellandcollege gepresenteerd.  

NVOX

NVOX 2018 • nummer 2 • bladzijde 70-71

Artikel lezen?

Dit artikel is alleen toegankelijk voor leden van NVON. Wil je verder lezen?
Log dan eerst in

Nog geen lid? Meld u aan!