Spelchemie als praktische opdracht

Ramon Busch

Alle PTA-onderdelen zijn afgerond, behalve deze ene: het PO Spelchemie. Het CSE staat voor de deur, de examenstof doornemen en oude examenopgaven maken is het parool. Leerlingen op het St. Michaël College gaan aan de slag met een opdracht die draait om het bedenken en formuleren van vragen en opdrachten over de stof voor een zelf bedacht bordspel. Een spel dat daarna door anderen gespeeld en beoordeeld wordt. Op beide momenten toetsen leerlingen hun kennis van, en inzicht in de stof. Verder worden ze op hun creativiteit aangesproken op het gebied van spelbordontwerp en wordt er intensief samengewerkt. Al een jaar of tien gaan onze havo- en vwo-examenleerlingen ‘spelenderwijs’ het eindexamen tegemoet.

Vorige Volgende
NVOX

NVOX 2020 • nummer 9 • bladzijde 464-465

Artikel lezen?

Dit artikel is alleen toegankelijk voor leden van NVON. Wil je verder lezen?
Log dan eerst in

Nog geen lid? Meld u aan!