Vmbo'ers worden wetenschapswijs
Gerald van Dijk, Dorien Dorresteijn, Denny van Beusichem, Alex de Jong
Leren over onderzoek door het zelf te doen, mét wetenschappers!
Vmbo-leerlingen krijgen in het dagelijks leven volop te maken met resultaten uit wetenschappelijk onderzoek. Maar hoe kunnen ze op school die resultaten op waarde leren schatten? Door mee te doen, zo laten we in dit artikel zien.
Figuur 1. Leerlingbeeld van een wetenschapper, afkomstig uit onderzoek naar ‘draw a scientist’ (Finson, 2002)
Figuur 2. Leerlingen nemen watermonsters tijdens kamp in de Ardennen
Figuur 3. Onder de microscoop worden deeltjes geïdentificeerd met een zoekkaart
Figuur 4. Fijnstofmeting aan pannenkoeken bakken en hulp door docent bij uitlezen van meetresultaten
Vorige
Volgende
NVOX
NVOX 2024 • nummer 1 • bladzijde 20-21
Artikel lezen?
Dit artikel is alleen toegankelijk voor leden van NVON. Wil je verder lezen?
Log dan eerst in