Reis naar een zwart gat

Door Tessa Vossen, onderzoeker bij de Universiteit Leiden

'Lancering' inclusieve lessenserie Hoe betrek je alle basisschoolleerlingen bij een onderwerp als sterrenkunde? Vooral meisjes en kinderen met een migratieachtergrond zien zichzelf niet vaak terug in de wereld van bètawetenschappen en techniek. Een groep onderzoekers en experts op het gebied van inclusie en diversiteit wil daar verandering in brengen. Daarom ontwikkelden zij de nieuwe, inclusieve lessenserie ‘Reis naar een zwart gat’. Hierin leren basisschoolleerlingen niet alleen over sterrenkunde, maar maken ze ook kennis met beroepsbeoefenaars met verschillende achtergronden, hobby’s en talenten. Zo komen de leerlingen erachter dat er veel verschillende mensen werken in de sterrenkunde en de ruimtevaart.

Vorige Volgende
Terugkoppeling

Terugkoppeling 2020 • nummer 4 • bladzijde 6

Artikel lezen?

Dit artikel is alleen toegankelijk voor leden van NVON. Wil je verder lezen?
Log dan eerst in

Nog geen lid? Meld u aan!