Vraag 11 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zaterdag
14
maart
2020,
21:26 uur
Plaats hier uw vraag of reactie of mening. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Vrijdag
28
mei
2021,
17:18 uur
Is deze vraag 3 punten waard? Ik dacht bij het maken echt dat ik wel iets vergeten moest zijn, zeker omdat we zo'n mooie x3 toename was bij de buiken en overduidelijk de f veel meer dan 3 toenam.. leuk voor de leerlingen hoor maar 3 punten is wel heul veul punten. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Vrijdag
28
mei
2021,
21:13 uur
De hypothetische evenredigheidsconstante f/n berekenen voor twee meetpunten lijkt me ook goed voor het tweede scorepunt. |
||
Door: Monsees
|
Datum:
Vrijdag
28
mei
2021,
21:54 uur
Zeker. Dat is een alternatieve methode die volgens artikel 3.3 van de algemene regels goed gerekend mag worden. |
||
Door: Huub Franzel
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
10:19 uur
(Bewerkt op: 29-05-2021 10:19)
Ik heb lln die 2x bepalen en dus kijken of er een constante richtingscoëfficient uitkomt. Niet gek bedacht maar dat kan verkeerd uitpakken door bv meting 1 en 5 te pakken t.o.v. meting 2 en 4. Resultaten: 45,13 Hz per buik en 47,8 Hz per buik. Conclusie: wel rechtevenredig! (leerling 1) Pak je 2 opvolgende metingen dan gaat het goed. Bijvoorbeel van n=3 naar 5 resultaat: 25 Hz per buik, van n=9 naar 11 resultaat: 50 Hz per buik. Conclusie niet rechtevenredig. (leerling 2) Ik had leerling 1 eerst nul punten gegeven maar toen zag ik leerling 2 en zou daar 3 punten voor willen geven.... Verdient leerling 1 dan toch ook niet 1 of 2 punten? |
||
Door: Karin Roeleveld
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
11:00 uur
Als de rc gelijk is, kan het ook nog een lineair verband zijn. De lijnen waarvan ll1 de rc heeft bepaald, lopen parallel. Ik zou beide leerlingen denk ik 0 of 1 punt geven. |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
11:45 uur
(Bewerkt op: 29-05-2021 11:49)
@Karin als je aan moet tonen dat het GEEN recht evenredig verband is, en je laat zien dat de rico niet constant is, hoef je het wel of niet door 0,0 gaan volgens mij helemaal niet meer mee te nemen... Alternatief antwoordmodel |
||
Door: Karin Roeleveld
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
11:56 uur
@martijn, je hebt gelijk. Ik heb te snel gelezen. |
||
Door: Kortstra
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
13:34 uur
Waarom bolletje 1? De leerling hoeft niet alle voorwaarden te benoemen, alleen een niet constante verhouding is al genoeg voor het weerleggen van de recht evenredigheid. |
||
Door: Jean-Pierre de Bont
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
14:06 uur
en een leerling die alle tabelwaarden f/n doet en concludeert dat er niet telkens hetzelfde getal uitkomt? (dus ook niet expliciet (19-0)/(3-0), maar 19/3 is niet gelijk aan 69/5) is eigenlijk ook kijken of de rc constant is toch? |
||
Door: van Buchem
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
15:02 uur
Het voorbeeldantwoord krijgt van mij 2 van de 3 punten, er wordt een berekening gevraagd, die staat er niet (alleen 9/3 = 3). Terwijl een punt voor completeren van de berekening wordt gegeven. |