Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Monsees
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
21:52 uur
@Kortstra: |
||
Door: Borgonjen
|
Datum:
Maandag
31
mei
2021,
23:39 uur
@martijn van Aken. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Dinsdag
1
juni
2021,
11:19 uur
Hoe komt het eigenlijk dat het verband tussen f en n kwadratisch is? Dan zou er voor elke trillingsmodus een andere golfsnelheid gelden? Hier is een mooi filmpje van deze proef, met n = 5, 7, 9: https://www.youtube.com/watch?v=df3oJPi9_mg Als ik eens tijd heb, kan ik zien of hier ook een kwadratisch verband gemeten wordt. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Dinsdag
1
juni
2021,
11:44 uur
Is dit eigenlijk wel een berekening, had hier niet "bepaling" moeten staan? Er worden tenslotte waarden afgelezen uit figuur 3. Natuurlijk moet je met die bepaalde waarden ook nog rekenen. Klinkt flauw, en geen leerling die hierdoor de vraag niet kan beantwoorden, maar als "Toon aan dat" opeens toch gedoe over eenheden en significantie betekent, is dit wel relevant. |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Dinsdag
1
juni
2021,
19:40 uur
(Bewerkt op: 01-06-2021 20:52)
Ik vind dat gegevens uit een tabel net zoveel waard zijn als gegevens in de tekst dus hoeft er echt geen bepaal te staan... Een figuur met gegevens zie ik als gegevens zoals benoemd in de definitie van 'berekenen' in de syllabus. Maar netter was idd als ze het tabel 1 hadden genoemd. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Dinsdag
1
juni
2021,
20:58 uur
Viel me op dat tegenwoordig elke tabel "figuur" genoemd wordt. Eerdere jaren was het "tabel 1", maar ook wel zonder titel en dan in de tekst "de tabel hieronder". Mijn voorkeur zou het hebben om onderscheid te maken tussen figuur en tabel, en inderdaad gegevens uit de tabel net zo te behandelen als gegevens uit Binas. |