Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Borgonjen
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
15:05 uur
@ Huub en Karin: |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
16:53 uur
(Bewerkt op: 29-05-2021 16:55)
Huh, haal je nu niet de metingen VOOR en NA coordinatentransformatie door elkaar? Het gaat hier om de metingen VOOR... dus de n² (als dan niet met delta) is toch helemaal niet van toeapassing? |
||
Door: Hans Kramer
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
18:41 uur
(Bewerkt op: 29-05-2021 18:41)
y = a·x dus a = y/x uitrekenen en laten zien dat daar niet altijd hetzelfde uitkomt lijkt mij de snelste methode en het beste antwoord op de vraag. Het is helemaal niet nodig om de verhoudingen te vergelijken (zie ook @Jean-Pierre de Bont). |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
19:56 uur
Volledig antwoord van leerling: Kort en krachtig. Zo zie ik het graag. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
20:03 uur
Leerling neemt twee meetpunten en stelt vergelijking van de lijn door die twee punten op, merkt op dat asafsnede ≠ 0 is, dus lijn gaat niet door oorsprong: geen recht evenredig verband. Ook een prima aanpak. |
||
Door: Bernd van den Oetelaar
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
22:24 uur
Hier een leerling die meent dat een rechtevenredig verband zou moeten voldoen aan f = n^x, waarbij x dan constant zou moeten zijn. Hij mist natuurlijk volledig de eerste deelscore.
Maar hij gaat hierna wel voor drie meetwaarden de factor x bepalen, doet dit zonder fouten en trekt een goede conclusie. Omdat één fout maar één keer aangerekend mag worden, vind ik dat de tweede en derde deelscore wel gescoord zijn hier. Jullie ook? |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
22:29 uur
Is wat voor te zeggen... |
||
Door: Vermeulen
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
16:24 uur
(Bewerkt op: 30-05-2021 16:25)
Een leerling heeft van zijn docent geleerd dat het wel handig is de hele vraag door te lezen. Bepaalt vervolgens f/n² en constateert dat dat evenredig is...........Hoe scoor je dat nu weer (voor de leerling). Ik dacht p1 en p2 wel, maar p3 dus niet (foute berekening). Mee eens ? |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
16:59 uur
@Vermeulen: regel 3.3. Antwoord is natuurkundig correct, dus volle punten. Slim van die leerling! |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
21:26 uur
@garmt, ligt een beetje aan het preciese antwoord. Nu klopt het wel dat als je bewijst dat f-n² recht evenredig is, f-n automatisch NIET recht evenredig kan zijn. Dus bewijzen dat f-n² recht evenredig is en dan NIETS zeggen is in principe genoeg voor alle punten (omdat wordt gevraagd aantonen DAT en niet aantonen OF). Als de leerling nog wel een (foutieve) waarde hecht aan zijn bewijs inderdaad laatste bolletje weg. |