Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Harten
|
Datum:
Vrijdag
20
mei
2022,
16:05 uur
ik vind een bepalinig met de lengte ook een mooie bepaling maar helaas staat er met figuur 2. Ik ben wel geneigd om met de lengte goed te rekenen. |
||
Door: Bart van de Laar
|
Datum:
Vrijdag
20
mei
2022,
22:52 uur
@Harten: mee eens, dus ga je kijken welke bolletje niet gegeven kan worden en dat blijkt er geen te zijn. Als er gebruik is gemaakt van de lengte van de persoon, dan is er nog steeds 'het inzicht dat s bepaald moet worden aan de hand van de schaal van de foto'. Er staat in geen enkel bolletje hoe je aan die schaal moet komen. |
||
Door: Bosboom
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
08:59 uur
Er staat in de opgave: "... en figuur 2 ... " dus een schatting van de lengte van de persoon is geen bepaling. Overigens vind ik de marges erg krap. Ik ben toe aan een leesbril, en ik heb dus niet het zicht van een 17-jarige, maar dit halve-mm-werk schiet echt het doel van de opgave voorbij. |
||
Door: Ruben Koster
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
10:45 uur
Het laatste bolletje lijkt alleen te gelden voor s, er wordt niets gezegd over F. Als een leerling dus een rekenfout maakt bij de berekening van F, maar wel alle stappen goed zet, dan kun je taalkundig gezien volgens mij nergens een bolletje weglaten. Bolletje 4 gaat namelijk over de bepaling, berekening en significantie van s, er wordt met geen woord gesproken over het completeren van de berekening van F. Het lijkt me dat het niet de bedoeling is, maar zo staat het er wel... |
||
Door: Carin Heere-Alkemade
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
10:50 uur
Ik heb ook wat moeite met de marge: heb best wat lln die 1,6 cm gebruiken voor afstand op foto (binnen 1 mm naast waarde CV) en 1,2 cm voor diameter bal (kan ik ook goed begrijpen bij LINKERbal ongeveer over de diameterstreep). Zij zijn echt niet slordig geweest (mm afwijking max) maar komen op 32 cm uit, buiten de marge dus! |
||
Door: Hutjens
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
10:52 uur
@Ruben Koster de verplaatsing moet met een bepaling worden bepaald de berekening slaat dus op F Het staat er wellicht wat onhandig. Completeren van de bepaling en berekening. En significantie van s.
Andere vraag: |
||
Door: Post
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
11:30 uur
Wat te doen met een leerling die Ez van de bal meerekent? En dus iets van 8% hoger uitkomt? En dus onnodig dh heeft bepaalt.. |
||
Door: Paul Stoop
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
16:37 uur
@Martijn van Aken: Ik meet verplaatsing ook dichter bij 16 dan 15 mm. Marges zijn dus inderdaad niet symmetrisch. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
17:32 uur
@Post 4e bol weg lijkt me netjes. |
||
Door: Silvio Rademaker
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
18:02 uur
De significantie van 2 cijfers is uitdrukkelijk genoemd voor de verplaatsing. |