Vraag 05 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zaterdag
23
april
2022,
22:52 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Donderdag
19
mei
2022,
18:27 uur
Ik heb het gevoel dat het 2e en 3e bolletje precies hetzelfde belonen. Als je het inzicht voor bol 1 hebt, hoe kun je dan bol 2 maar bol 3 niet scoren, of omgekeerd? |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Donderdag
19
mei
2022,
18:54 uur
En daarmee dus een beetje alles of niets som. Ik vond verder de figuur zeer slecht afleesbaar, met name in het gebied rond de 2,5 s. Een uitvergroting zou wel handig zijn geweest, of 4 losse grafieken. |
||
Door: Gerrit Zwaan
|
Datum:
Donderdag
19
mei
2022,
19:06 uur
Het correctievoorschrift geeft 3 regels om uitleg te geven waar het CV er een halve bladzijde voor nodig heeft. Dit suggereert misschien dat leerlingen niet zoveel uitleg hoeven te geven als het CV verwacht. Ik zie in ieder geval leerlingen die netjes beredeneren waarom vy by A&E hoort en niet bij B&D, hebben geen ruimte meer maar vullen wel B&D bij vx maar geen uitleg want er is geen ruimte meer. Maar het is de enige andere mogelijkheid dus is daar vanuit de leerling dan nog extra beredenering bij nodig? |
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Donderdag
19
mei
2022,
21:03 uur
@Gerrit Volgens (de bolletjes van) het correctievoorschrift is die extra uitleg niet nodig. (overigens mee eens dat de ruimte op de bijlage bijzonder krap is) |
||
Door: Gerrit Zwaan
|
Datum:
Donderdag
19
mei
2022,
21:36 uur
(Bewerkt op: 19-05-2022 21:36)
Ik zie het nu ook dat het zo in het CV staat. Toch gek want ik zie nu best wat leerlingen met een voldoende uitleg voor bol 1 toch bol 2 en 3 niet scoren... |
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Donderdag
19
mei
2022,
22:15 uur
En leerlingen die het gevraagde inzicht niet hebben en met een onzin-uitleg komen, scoren bij consequente conclusies volgens het c.v. juist weer 2 punten. |
||
Door: Ade Hoekstra
|
Datum:
Vrijdag
20
mei
2022,
08:37 uur
ik hoop dat hierover meer duidelijkheid wordt gegeven. Een onzin verhaal; 2 punten geven omdat het consequent is lijkt mij onredelijk, maar het staat er wel. |
||
Door: Monsees
|
Datum:
Vrijdag
20
mei
2022,
10:51 uur
Ik heb een leerling die het eerste bolletje scoort door te zeggen dat de vx geen invloed heeft op de hoogte, alleen op de afstand. Vervolgens ziet deze leerling niet dat er een hoogteverschil is (of vindt dit niet significant) en antwoordt overal vx. Op die manier kun je dus wel twee punten scoren. |
||
Door: te Winkel
|
Datum:
Vrijdag
20
mei
2022,
22:57 uur
Als je de snelheid in de x-richting groter maakt (en v(y) constant houdt), komt de bal in dezelfde tijd verder. Als je de verschillen in de hoogte niet ziet (of niet significant vindt; zie ook de opmerking in een eerdere post) kun je ook zeggen dat je van A t/m E alleen een steeds grotere v(x) hebt. Toch?
|
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
09:50 uur
Bij A en E het verschil in hoogte t.o.v. C niet zien lijkt me onmogelijk. Het verschil niet significant vinden is een inschattingsfout. Dat het bij B en D wat rommeliger is, dat klopt. |