Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Maandag
23
mei
2022,
13:05 uur
(Bewerkt op: 23-05-2022 13:06)
Leerlinge legt perfect uit met juiste conclusie AE vy, BD vx maar omcirkelt A en B precies verkeerd om. Ik ben geneigd om toch alle punten te geven. De tabel is hier m.i. vooral om het voor de corrector makkelijker nakijken te maken, niet om enig (natuurkundig) inzicht of vaardigheden te testen. |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Maandag
23
mei
2022,
13:31 uur
Uit de landelijke bespreking: Nou, ook zonder visuele beperking zou ik er hoofdpijn van krijgen. Geef dan 4 afzonderlijke grafieken AUB. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Maandag
23
mei
2022,
15:04 uur
@Martijn 13:05 Kun je beargumenteren dat de "consequente keuze" al in de tekst staat? |
||
Door: Erik van Beek
|
Datum:
Maandag
23
mei
2022,
20:54 uur
(Bewerkt op: 23-05-2022 21:07)
... |
||
Door: Scheinowitz
|
Datum:
Woensdag
25
mei
2022,
10:27 uur
Ik vraag mijzelf of deze vraag nog binne de syllabus past. Er wordt gevraagd naar een natuurkundige verklaring voor een beweging in twee dimensies. Dat de context een model is doet er niet toe, lijkt mij. Dat leerlingen vaak in de fout gaan is wel te verwachten, over dit soort bewegingen hebben ze niet geleerd.
|
||
Door: Reeuwerd Straatman
|
Datum:
Woensdag
25
mei
2022,
16:52 uur
Het troost me dat ik niet de enige ben die met deze vraag zat te worstelen. Ik heb n.a.v. NVON 2e en/of 3e bol gegeven als A en E gecombineerd waren en/of B en D, wanneer 1e bol niet gegeven kon worden. Voelt niet terecht inderdaad, als de foutieve redenering tot een andere combinatie leidt. Al zijn er ook leerlingen die op deze manier punten krijgen voor een onzinnig antwoord. Doe ik het anders, wordt het snel alle of niets. Ik ga dit wel met de 2e corrector 'uitvechten'. |
||
Door: van der Meer
|
Datum:
Woensdag
1
juni
2022,
23:31 uur
Ik heb een leerling (2e correctie) die schrijft: B en E zijn steiler dan C, dy/dx. A en D zijn minder steil. D en E komen verder en A en B komen minder ver. dx groter -> v groter dy/dx groter -> dy groter of dx kleiner en dan de volgens correctievoorschrift correct gekozen waarden voor A, B, D en E.
Ik heb erg veel moeite met de uitleg, die klopt volgens mij niet, er is geen verklaring voor verschil in hoogte. En als ik naar de combinatie letters kijk, zie ik geen A,E en B,D combinatie, dus niet consequent volgens de redenering.
Dus ik ben geneigd om 0 punten toe te kennen. Ben ik dan te streng? |