Vraag 01 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Vrijdag
14
april
2023,
16:45 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Erik van Beek
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
19:59 uur
Marge valt (voor de verandering) onder het completeren. |
||
Door: van Helden
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
20:03 uur
In de grafiek staat geen scheurlijn terwijl de verticale as dan toch bij t=1,5 snijdt. Ik dacht dat scheurlijnen de norm waren bij assen die niet op nul beginnen. Normaal in de uitwerking geen probleem, totdat een leerling voor de oppervlakte van 1 hokje 4,5x3,0/36=0,375 gebruikt. Punt gemist. Had hier een scheurlijn moeten staan, of mogen we dat niet meer verwachten? |
||
Door: Hoogland
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
20:24 uur
De marge zit (alleen?) in het completeerpunt? Kan een leerling die bol-2 mist bol-4 nog halen? Zit door het missen van bol-2 toch automatisch buiten de marge? |
||
Door: Erik van Beek
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
20:30 uur
@Hoogland: Een verkeerd inzicht in de tijdsduur van één cyclus levert inderdaad vaak een antwoord buiten de marge op. Volgens algemene regels nr. 5 mag je een fout maar één keer fout rekenen dus het lijkt mij dat als 2e mist je het 4e scorepunt nog kan behalen (als de rest goed is natuurlijk). |
||
Door: de Kock
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
20:31 uur
Leerlingen kunnen natuurlijk ook van 1,5 tot ongeveer 3,65 seconde de bepaling uitvoeren. Als ze dan niet doorhebben dat de grafiek op 1,5 begint (wegens ontbreken scheurlijn), gaat het natuurlijk wel mis. |
||
Door: Hoogland
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
20:32 uur
(Bewerkt op: 15-05-2023 20:32)
Dank @Erik van Beek, zo lees ik hem ook, en "de rest" is dan significantie en eenheid en niet te veel vereenvoudigd right? of mis ik dan nog iets? |
||
Door: Kortstra
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
22:02 uur
Ik kom, als ik het hele grafiekgebied neem, op een afstand van 3,7 m. Dus als een leerling dit heeft gedaan dan ga ik van de 3,7 m uit en mag de leerling hier 0,2 van af zitten. |
||
Door: Martijn de Nijs
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
08:51 uur
(Bewerkt op: 16-05-2023 09:33)
Alternatieve methode zou toch ook kunnen zijn; het schatten van de lijn vgem en dan gebruik maken van s = vgem · t Mogelijke puntenverdeling: |
||
Door: Ruben Koster
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
09:10 uur
Volgens mij is dat inderdaad een methode, zoals bedoeld. Net als hokjes tellen. Vallen allemaal onder bolletje 3. Bolletje 1 is nog veel algemener, namelijk dat het gaat om het oppervlak onder de grafiek. Dat doe je feitelijk ook als je een lijn op de hoogte van de gemiddelde snelheid trekt. |
||
Door: van Norel
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
13:29 uur
Ben benieuwd hoe hoog jullie uitkomen met deze bepaling. Volgens mij is 2,9 aan de lage kant en wanneer leerlingen buiten de marge komen met een juiste bepaling, komen ze bovend marge uit. Wanneer ik hem zelf met 2 driehoeken en een rechthoek doe, kom ik op 3,2m uit. Via hokjes tellen op 3,1 m |