Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Christiaan Vriend
|
Datum:
Woensdag
24
mei
2023,
00:07 uur
@Harry: |
||
Door: Jante Salverda
|
Datum:
Zondag
28
mei
2023,
21:39 uur
Inmiddels aan 2e correctie toe en nu loop ik toch weer tegen de interpretatie van de scorepunten aan bij deze vraag. Zoals in het NVON verslag staat en ik ook op de kring heb besproken krijgt een leerling geen bol 3 als λ langs de as is gezet en de leerling vervolgens met een afgelezen punt van de lijn v = λ*f doet. Maar er staat dat dit nog wel bol 4 op kan leveren 'mits fysisch correcte uitwerking'. Ikzelf heb deze geen enkele keer gegeven omdat de leerling 1/λ als λ gebruikt en dus eigenlijk v = f/λ uitrekent. Dus niet fysisch correct. Kan iemand mij uitleggen hoe er met deze methode wel bol 4 kan worden gescoord?
|
||
Door: van der Hoff
|
Datum:
Maandag
29
mei
2023,
15:14 uur
@Harry: Maar als je 3,55 afrondt mag dan 3,6 wel? Ik heb bij tweede correctie iemand die bij beide +- 0,1 heeft goed gerekend. Ik snap het gewoon niet??? |
||
Door: van Dijk
|
Datum:
Dinsdag
30
mei
2023,
20:39 uur
@Jante: Ja hier loop ik dus ook tegen aan, zie mijn eerdere vraag (20 mei 2023). Ik meen toch dat hier met "fysisch correct" bedoeld wordt dat als een leerling op de horizontale as foutief "λ (m)" uitzet, een punt van de grafiek kiest en dan dus een waarde voor f en λ afleest en deze invult in: v = λ x f dat hij dan op een "fysisch correcte manier" een waarde voor v heeft uitgerekend. Want hij heeft de fysisch correcte formule v = λ x f toegepast ... Dus ik wil hier bol 4 voor toekennen. Wat vinden jullie ? Voor de duidelijkheid: leerling mist bol 1 en bol 3. De lijnen zijn correct getrokken dus bol 2. Wat mij betreft bol 4 dus ook (mits punten goed afgelezen en antwoord sign juist). In totaal dus 2 punten. |