Vraag 24

Vraag 24

Door: Ad Mooldijk | Datum: Dinsdag 29 april 2025, 23:07 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: de Kruif | Datum: Vrijdag 16 mei 2025, 19:54 uur (Bewerkt op: 16-05-2025 19:55)

Moeten de vrije electronenparen op de peptidegroepen ook? Ik vind het niet erg als dat moet, maar dan moet wel iedereen dat doen en eens zijn vind ik. 

Ter info, ik had ze zelf niet getekend. :'(
Wie wel?

Sorry deze reactie is ineens dubbel en verwijderen kan ik niet.

Door: de Kruif | Datum: Vrijdag 16 mei 2025, 19:54 uur

Moeten de vrije electronenparen op de peptidegroepen ook? Ik vind het niet erg als dat moet, maar dan moet wel iedereen dat doen en eens zijn vind ik. 

Ter info, ik had ze zelf niet getekend. :'(
Wie wel?

Door: Inge Roos | Datum: Vrijdag 16 mei 2025, 20:35 uur

Ik had ze wel getekend ;-) 

Door: Tobias Schrama | Datum: Vrijdag 16 mei 2025, 20:44 uur

Ik was die ook vergeten xD

Door: Wouter den Boer | Datum: Vrijdag 16 mei 2025, 21:19 uur

Ja, die moet, gezien de vraag 

Wat het trouwens gewoon een hele rare vraag maakt. Waarom vragen ze niet gewoon om de Lewisstructuur? Vooral het "hierbij" zou gelezen kunnen worden als dat je ernaast gewoon nog een hele hoop streepjes en puntjes moet geven, gewoon, op een hoopje naast de structuurformule. Waarom niet? 

"Nou, omdat je dan echt niet weet met welk vak je bezig bent..."

Is waar, maar dat weten sommige leerlingen ook niet.

"Dan moeten die zakken, toch?"

Ja.

Door: Arjan van Ginneken | Datum: Zaterdag 17 mei 2025, 13:56 uur

In vorige examens mocht het uiteinde van de keten ook aangegeven worden met - of met •. Dat staat nu niet in het CV. Fout dus? Is ook een breuk met het verleden.

Door: Tobias Schrama | Datum: Zaterdag 17 mei 2025, 15:13 uur

er staat toch bijvoorbeeld? dit is ook een van de standaard dingen op de FAQ

Door: Jukes | Datum: Zaterdag 17 mei 2025, 15:17 uur

Ik ben het hier niet eens met de vraagstelling. Een gesubstitueerde serine-eenheid is geen serine-eenheid meer. Dan moet je ook niet vragen om de structuurformule van de serine-eenheid, dat is nl. gewoon ~NH-CH(-CH2-OH)-C(=O)~. (Dit ga ik uiteraard niet goed rekenen, leerlingen snappen heus wel dat dat niet is wat er gevraagd wordt, maar de vraagstelling moet gewoon kloppen.)

Door: Gertien Smits | Datum: Zaterdag 17 mei 2025, 22:09 uur (Bewerkt op: 18-05-2025 11:49)

door de keuze van het antwoordmodel is het nu zo dat een leerling die de moeilijkheid van de vraag begrepen heeft en de PO32- groep helemaal correct gekoppeld heeft, met juiste covalentie, niet bindende elektronenparen en ladingrn, hier geen punten voor krijgt als er elders een elektronenpaar en/of een lading fout is. Je beloont dan niet het doorzien van de vraag. Dat kan in een aanvulling verbeterd worden ​​

Door: Gertien Smits | Datum: Zaterdag 17 mei 2025, 22:12 uur (Bewerkt op: 18-05-2025 11:49)

verwijderd vanwege dubbel geplaatst  ​​