Antwoord: |
||
|---|---|---|
|
Door: Dave van Dijk
|
Datum:
Zaterdag
31
mei
2025,
19:08 uur
Ik heb een leerling die het volgende antwoord: "dat ze dezelfde formule hebben, maar andere structuur hebben. Dit zijn ze niet van elkaar want furfural heeft C5H4O2 en hydroxybutanolide heeft C4H4O3." Mijn tweede corrector valt erover dat de leerling alleen het woord "formule" gebruikt en niet het woord "molecuulformule". Ik ben echter geneigd te zeggen dat ze door het geven van de beide molecuulformules laat zien dat ze begrijpt dat het om molecuulformules gaat. Hoe oordelen jullie hierover? Hoeveel punten zouden jullie voor dit antwoord geven? |
||
|
Door: de Goede-Aarts
|
Datum:
Maandag
2
juni
2025,
10:59 uur
Ik heb dan ook 2 punten gegeven, want impliciet duidelijk dat molecuulformule bedoeld wordt. Maar ik vond het zelf ook al een twijfelgeval. Bij mij ook erg veel leerlingen die alleen maar zeggen dat structuurisomeren dezelfde atomen bevatten maar een andere "vorm" hebben en dan dus concluderen dat dit geen structuurisomeren zijn omdat ze een ander aantal C/H atomen hebben. Zo'n uitlegvraag is volgens mij vragen om moeilijkheden ... Ik heb 2 punten gegeven, maar ik kan me voorstellen dat dit toch naar 1 punt moet. |
||