Antwoord: |
||
|---|---|---|
|
Door: Menno van Dongen
|
Datum:
Donderdag
14
mei
2026,
11:16 uur
Kan iemand mij uitleggen wat er met het laatste punt op de eerste bladzijde van het verslag van de landelijke examenbespreking staat. Ik begrijp niet goed waar dit over gaat. Verwijzingen (bladzijde 6, bij C) zijn ook compleet onduidelijk. |
||
|
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Donderdag
14
mei
2026,
11:42 uur
Dat gaat over de vernieuwde vakspecifieke regels, en dan in het bijzonder die over significantie. Hierop is eerder al een toelichting gepubliceerd, te vinden op examenblad. Naar aanleiding van die toelichting zijn vragen gesteld, want de toelichting was nogal onduidelijk. Op p.1 van de notulen staat het antwoord van CvTE op de vragen. |
||
|
Door: de Groot
|
Datum:
Donderdag
14
mei
2026,
12:13 uur
ik heb een algemene vraag. Hoe moeten we tegenwoordig omgaan met een eindantwoord met een breuk (6 1/5) bij vragen waar we niet op significantie hoeven te beoordelen? Ik kan het nergens vinden. |
||
|
Door: Reeuwerd Straatman
|
Datum:
Donderdag
14
mei
2026,
15:08 uur
Significantie is me nog niet helemaal duidelijk. In de vakspecifieke regels staat daar wel wat over, maar dat laat nog wat onduidelijkheid in mijn hoofd achter. M.n. eerste bullet. Als gevraagd wordt om je antwoord te geven in 2 significant. Een leerling rondt tussentijds op 1 significant af en geeft zijn antwoord ook netjes in 1 significant. Krijgt de leerling dan het completeerpunt niet, omdat hij niet voldoen aan de gevraagde 3 significant? Of juist wel, omdat hij zijn antwoord geeft in een consequent aantal significant?
Daarover: er werd helemaal niet gevraagd naar "geef in juiste aantal significante cijfers". |
||
|
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Donderdag
14
mei
2026,
15:32 uur
@Reeuwerd Als gevraagd wordt naar een eindantwoord in 2 significante cijfers, dan is de leerling bij een eindantwoord in een ander aantal significante cijfers altijd het laatste punt kwijt. |
||
|
Door: v.d. Hoeven
|
Datum:
Zaterdag
16
mei
2026,
10:30 uur
Even een heel algemene vraag. Zou het niet mogelijk zijn om het forum zo aan te passen dat je kunt zien op welke onderwerpen je gereageerd hebt? Of bijv. je eigen posts onder je profiel te zien (bij veel fora kan dat). Dat zou het een stuk makkelijker maken om terug te zoeken of er nog reacties zijn als je op een aantal vragen hebt gereageerd en niet precies meer weet op welke vragen :( |
||
|
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zondag
17
mei
2026,
10:15 uur
@jacco ik ben een beetje lui op het moment (nakijkmoe), kan je me vertellen waar precies die regel staat van 'in 2 significantie NOTEREN' staat? Ik zou dat lekker impliciet doen bij hele getallen. Het is nog geen antwoord. |
||
|
Door: Mol
|
Datum:
Zondag
17
mei
2026,
13:50 uur
|
||
|
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Zondag
17
mei
2026,
21:19 uur
(Bewerkt op: 17-05-2026 21:22)
@Martijn Het staat ook in het c.v. zelf bij vakspecifieke regel 3.3: "Bij tussentijds afronden is minimaal het aantal cijfers van de genoteerde uitkomst gebruikt." |
||
|
Door: de Groot
|
Datum:
Dinsdag
19
mei
2026,
10:55 uur
klopt het dat in de vakspecifieke regels de regel voor "gebruik van" is verzwaard? zie ik het goed dat nu voor minstens 1 grootheid de juiste waarde moet worden ingevuld ipv (zoals afgelopen jaren ) een waarde die past bij de grootheid?
|
||