Vraag 02 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Donderdag
9
mei
2019,
16:38 uur
hier uw vragen, opmerkingen over deze vraag. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Smitsman
|
Datum:
Donderdag
9
mei
2019,
19:18 uur
Een leerling heeft de volledige reactievergelijking juist in structuurformules, 0 punten of kan ik het laatste bolletje toekennen? |
||
Door: Groeneweg
|
Datum:
Donderdag
9
mei
2019,
20:00 uur
ik heb ook zo'n 'slimerik' 1 pnt vind ik verdedigbaar |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Donderdag
9
mei
2019,
20:03 uur
Ik zou idd het derde bolletje geven, aangezien die spreekt over formules in plaats van molecuul formules. Lijkt ook in lijn met het correctiemodel. Eerste bolletje is testen structuur naar molecuul formule, tweede is zelf methaanzuur en water bedenken en derde is elementbalans....zou dus mogelijk zelfs voor twee punten gaan. Maakt namelijk maar 1 fout..
|
||
Door: Hoogendam-van der Heijden
|
Datum:
Donderdag
9
mei
2019,
20:15 uur
ik zou alleen het derde bollejte geven, want in de opgave staat heel duidelijk dat het in molecuulformules moet |
||
Door: Inge Roos
|
Datum:
Donderdag
9
mei
2019,
20:46 uur
(Bewerkt op: 09-05-2019 20:55)
In het antwoordmodel staat bij het eerste bolletje " links van de pijl C12H22O11". Er staat niet "uitsluitend C12H22O11". Betekent dat dat ik een leerling die daar ook H2 (of H2O)heeft staan, toch dat eerste bolletje mag(moet) toekennen? |
||
Door: Inge Roos
|
Datum:
Donderdag
9
mei
2019,
21:05 uur
Mag ik een leerling die methaanzuur als CHOOH schrijft (ipv HCOOH) wel het tweede bolletje toekennen? |
||
Door: Al Dweib
|
Datum:
Donderdag
9
mei
2019,
21:18 uur
Is de bedoeling dat een verkeerde formule 2 punten kost? bolletje 1 of 2 en bolletje 3. |
||
Door: de Kruif
|
Datum:
Donderdag
9
mei
2019,
21:55 uur
Beste Inge een leerling die methaanzuur als CHOOH schrijft (ipv HCOOH) zou ik de volle punten geven, die volgorde ligt niet zo vast.
Groet, Mirjam |
||
Door: de Kruif
|
Datum:
Donderdag
9
mei
2019,
21:57 uur
Beste Al, Blijkbaar is dat de bedoeling, maar erg oneerlijk vind ik, vooral omdat ze alle formules zelf moeten opstellen, een H-tje teveel of te weinig bij ethaanzuur kost volgens cv dus direct 2 punten. |
||
Door: Jahangir
|
Datum:
Donderdag
9
mei
2019,
22:05 uur
in principe is een molecuulformule een vereenvoudiging van een structuurformule, voor de kennis die gevraagd wordt (opzoeken disacharide, kloppend maken) vind ik het volledige aantal punten niet onterecht en ik ben geneigd om 2 punten te geven omdat het tweede bolletje dan een doorwerkfout van de eerste is. Bij mij helaas het merendeel dat niet goed heeft gelezen, waarschijnlijk omdat koolwaterstoffen vaak in structuurformule worden gevraagd. |