Aandachtstrekkers
Ed van den Berg, Ineke Frederik, Wim Sonneveld
Wanneer leerlingen binnenkomen moeten ze schakelen van Frans, geschiedenis of gymnastiek naar natuurkunde. Hoe pak je hun aandacht, hoe help je ze schakelen, en hoe motiveer je ze voor natuurkunde?
Figuur 1. Toch wel lastig, die eerste wet van Newton.
Figuur 2. Verklaar wat je ziet met een schets van lichtstralen van romp (geel) en hoofd (rood) naar een waarnemer.
Figuur 3. Een lampje in serie met 2 Ampèremeters, verklaar de verschillende waarden voor de stroomsterkte.
Figuur 4. Arme ezel, leg uit wat er is gebeurd in gewone taal en met gebruik van natuurkundige begrippen.
Figuur 5. Evenwicht.
Figuur 6. Bedenk voor- en tegen argumenten voor elke uitspraak.
Vorige
Volgende
NVOX
NVOX 2023 • nummer 3 • bladzijde 12-13-14
Artikel lezen?
Dit artikel is alleen toegankelijk voor leden van NVON. Wil je verder lezen?
Log dan eerst in