Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Sitters
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
14:37 uur
En wat doen wr met een leerling die wel f (Hz) heeft en n2 maar op de verkeerde as? ik ben geneigd om een consequentiefout toe te passen: je kiest de eerste as verkeerd en als gevolg daarvan de tweede ook, dus 1 pt aftrek. wat denken anderen daarvan? |
||
Door: Boer
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
14:47 uur
(Bewerkt op: 29-05-2021 14:48)
Klopt, @Kortstra, die eenheid is fout |
||
Door: Hoogland
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
15:20 uur
(Bewerkt op: 29-05-2021 15:23)
@sitters over de 2,90: dan gebruik je de trendlijn niet toch? Dus is de methode aanzienlijk minder goed (getuige de grote afwijking in het eindantwoord?) @Sitters over de assen: ik zie dat netzo, en zou dat op dezelfde manier beoordelen. Een leerling die bolletje 1 en 2 mist want eenheden niet juist beredeneerd, kan wel "consequent bepalen van de eenheid" toch? |
||
Door: Borgonjen
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
15:31 uur
@ Sitters: de leerling die van alle punten c uitrekent, voldoet niet aan "bepaal mbv figuur" en scoort daarmee niet het 3e en niet het 5e punt. Het 4e voor de juiste eenheid kan nog. |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
17:04 uur
@borgonjen -> @sitters als de waardes voor f en n² uit de grafiek zijn gehaald (en dus niet berekend uit de waardes uit de tabel), dan is de grafiek WEL gebruikt. |
||
Door: Vermeulen
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
18:30 uur
(Bewerkt op: 29-05-2021 18:31)
Over eerste en tweede bolletje. Wat te doen met een leerling die vermeld: "Horizontale as: n² " "Verticale as: f in Hz. " Het lijkt me dat deze leerling er blijk van geeft dat hij bij de x-as de eenheid niet is vergeten, maar dat dat geen eenheid heeft. Of is het dan verplicht om toch [-] te vermelden ? |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
18:55 uur
Nee hoor, die - hoeft er niet bij. Kijk ook maar hoe het 1e bolletje is geformuleerd: "inzicht dat n2 staat uitgezet op de horizontale as van de grafiek" |
||
Door: Ockhorst
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
20:02 uur
Ik moest bij Hz/n2 even denken aan MeV/c2 als eenheid. Daar zouden al die mensen bij CERN niet mee weg komen bij het CvTE :P |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
20:23 uur
Geopperde bijschriften voor horizontale as: "aantal buiken in n2" "n2 (aantal buiken in het kwadraat)" Die eerste is fout, de tweede goed? Op zich zou een leerling zelfs "n2 (MeV/c2)" kunnen noteren en toch het eerste punt scoren. Daarvoor is alleen het inzicht nodig dat n2 op de horizontale as staat, er wordt niets over de eenheid gezegd. |
||
Door: Hutjens
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
21:05 uur
Als een leerling opschrijft: -"Op horizontale as: n^2 (aantal^2). Op verticale as: f (Hz)" -Vervolgens bij eenheid van c wel Hz gebruikt. Kun je dan stellen dat het inzicht van punt 1 wel is getoond? Ik vind het woord inzicht hier anders niet op zijn plek. |