Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Russeler
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2017,
18:00 uur
Soms moet je voor jezelf denken: het kan toch niet zijn dat een schrijffout/vergissing min 2 punten kost, even veel als je kunt "verdienen" met vraag 1 |
||
Door: Monsees
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2017,
22:46 uur
Wedervraag: is het toegestaan om de completering 2 punten waard te laten zijn? |
||
Door: Paul Stoop
|
Datum:
Dinsdag
23
mei
2017,
21:58 uur
(Bewerkt op: 23-05-2017 22:01)
Helaas ben ik verplicht deze aanvulling op de letter toe te passen. Er is namelijk geen vakinhoudelijk argument om ervan af te wijken (anders dan bij vraag 3). Dat betekent dus één bolletje à 1 punt voor het juist invullen van de eenheden en 1 tandenknarsend bolletje à 2 punten voor "completeren en consequente conclusie". Dat tweede bolletje (à 2 punten) hangt dus aan... ja wat eigenlijk? Vereenvoudigen wordt nergens expliciet geëist. Bovendien: het is toch geen wiskunde-examen? De oude situatie, namelijk inzicht belonen dat N = kg m / s / s, is wel natuurkunde maar kon kennelijk niet. Als een leerling begint met "[Clift] = " en vervolgens daar iets achter zet wat op eenheden lijkt, zonder dat verder uit te werken, is volgens mij het 2e bolletje à 2 punten al verdiend. En als er een fout in zit, wordt het 1e bolletje niet toegekend. Less is more dus, hoe absurd het ook lijkt. Mijns inziens had drs. Hendrikse van vraag 5 gewoon een 2-punten-vraag moeten maken (en de schaal met 1 punt verlagen). |
||
Door: Bokdam
|
Datum:
Dinsdag
30
mei
2017,
15:49 uur
Na enig heen en weer gemail ontving ik het volgende bericht van de CvTE:
Melding CvTE-10931: CE1 vwo natuurkunde vraag 5 (#3) Kenmerk: 10931 |