Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Tobias Schrama
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
10:52 uur
voor bolletje 4 kan je ook zeggen dat er een ander aminozuur wordt ingebouwd [is ook een gevolg van de mutatie] en eventueel aanvullen dat hij dan anders kan vouwen maar niet perse. |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
12:02 uur
Mijn eerste reactie: "Nee, dat is toch bolletje 3? Er zal toch iets in moeten over de invloed van de synthese van het eiwit" Maar toen bedacht ik wat jij zei...en dan kom ik op het volgende: Maar, dit is invloed op de synthese van het eiwit. Want primaire structuur is een onderdeel daarvan. Dus ben ik het toch met je eens, Tobias. |
||
Door: Jeroen van Leeuwen
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
17:51 uur
Ik kan het niet laten; ben gewoon een autist..... 'Geef aan wat het gevolg van de mutatie is voor de eiwitsynthese....' Mijn antwoord zou zijn: die doet het nog prima hoor! Niets aan de hand met het ribosoom, of de tRNA's..... Misschien hadden ze moeten vragen: 'Geef aan wat het gevolg van de mutatie is voor het dystrofine eiwit'. Exact formuleren is ook een kunst/vak
|
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
17:30 uur
Voor de aardigheid....Hoeveel kunst per vak? |
||
Door: Arjan van Ginneken
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
20:01 uur
@Jeroen: ik zat ook met de vraagstelling. Er worden twee opdrachten gegeven. Bij de eerste moet je afleiden welk aminozuur wordt ingebouwd. *1, *2 en *3. Maar daarna "geef aan wat het gevolg van de mutatie is voor de eiwitsynthese". "Door de mutatie wordt een ander eiwit gesynthetiseerd" is een prima antwoord op die vraag. |